Provacances logo

FAQ

Typiske spørsmål ved booking

 

Hvordan bestille?

De fleste folk bestiller i dag online på nettstedet vårt. Alternativt kan du sende en e-post med følgende informasjon: Hjem referanse nummer, tid, navn og adresse, fast og mobil nummer, antall voksne og barn, i en alder av hvert enkelt barn, og noen ønsker du måtte har. Du kan også ringe oss på: +45 96 70 60 00. Våre åpningstider er fra mandag til torsdag: 8:30-15:00, fredag: 08:30-14:00, lørdag stengt (unntatt åpen for ankomster), og søndag stengt. 

Når du betaler online - beskyttelse av informasjonen min?

Debet- og kredittkortinformasjon er lagt inn, gjøres via den eksterne sertifisert betalingspartner ePay via en kryptert side. Informasjonen er kjent og blir ikke lagret av Provacances.

Umiddelbar bekreftelse eller 24/48 timer etter bekreftelse?

De fleste av våre boliger i området Provence-Côte d'Azur kan bestilles med umiddelbar bekreftelse. På andre områder, de fleste av våre boliger med 24/48 timers bekreftelse, men vi tar sikte på å sikre at kalenderen av disse husene er 100% oppdatert. Ifølge den enkelte bolig hvis det er umiddelbar bekreftelse eller 24/48 timer etter bekreftelse.

Kan jeg endre eller kansellere bestillingen min?

Når du gjør en reservasjon på vår hjemmeside, er det bindende. Men du vil alltid ha en tilbaketrekning periode på 3 dager, såframt dette skjer mer enn 6 uker før leiemålets begynnelse. Hvis du har endringer eller ønsker å avbestille din reservasjon, kan du sende en e-post til info@provacances.dk~~V eller ring 45 96 70 60 00. For endring eller avbestilling mer enn 3 dager etter bestilling, vennligst se leiebetingelser. 

Betaling av feriehuset?

Du kan velge å betale via bankoverføring eller via betalingskort online. Det betales i 2 terminer beløp, 1.rate / depositum på grunn 4 dager etter at bestillingen er plassert. 1.rate / depositum 30% av leien. Balansen forfaller til betaling 6 uker før ankomst.

Ved bestilling av mindre enn 6 uker før ankomst, på grunn av hele beløpet ved bestilling feriehuset. Når vi har mottatt hele beløpet videre kupong.

Bank:

Swiftcode/BIC: DABADKKK.
IBAN: DK86 3000 0010 1176 74 
Bank: Danske Bank A/S
Holmens Kanal 2-12
1092 København K, Denmark
Kontohaver: PROVACANCES, Sjællandsgade 10 B, 7100 Vejle, Denmark.

Kan en gruppe unge mennesker bestille en ferie hjemme?

Provacances leie ut til ungdomsgrupper med en gjennomsnittsalder på under 30 år. Provacances har rett til å si opp leieavtalen uten refusjon av leien dersom dette vilkåret ikke er oppfylt. Dette er åpenbart ikke for familier med barn.

I noen tilfeller kan vi med ferie huseiere aksept tillate grupper av unge mennesker, og i disse tilfellene vil bli belastet en ekstra beløp for depositum. Så du er i tvil, kan du sende en e-post til info@provacances.dk.

Skadedepositum?

Til sikkerhet for eventuelle skader på ferieboligen under oppholdet samt mangelfull sluttvask. Ved boliger med innkreving av forbruk mm. tjener skadedepositumet også som sikkerhet for dette.

Når skal jeg betale skadedepositum?

Skadedepositumet betales sammen med 2. rate for ferieboligen. 2. rate forfaller 6 uker før ankomst. Ved last minute-bestillinger avregnes skadedepositumet sammen med det fulle leiebeløpet ved reservasjonen.

Når får jeg skadedepositum tilbake?

Tilbakebetaling av skadedepositum vil skje senest 3 uker etter avslutningen av leieperioden. Eventuelle skader, mangelfull rengjøring eller forbruks kostnader vil bli trukket fra før tilbakebetalingen. Hvis det totale beløpet av disse fradragene overstiger innbetalingen, vil det overskytende beløpet bli fakturert.

Turist skatt?

Lokale myndigheter i Frankrike krever inn en turistskatt av besøkende til landet. Vanligvis belastes et beløp per person per dag. Beløpet varierer mye og kan ligge på alt fra 1,5 til 6 euro per person per dag. De fleste steder er imidlertid barn under 18 år fritatt fra denne skatten. Turistskatten innkreves enten på stedet eller ved fakturering enten før eller etter leieforholdet.

Hvordan blir jeg dekket hvis Provacances går konkurs?

Når du betaler med et internasjonalt kort (Mastercard/Visa), blir betalingsselskapet (Nets, Teller, Bambora etc.) belastet for betalingen og tapet ditt blir dermed dekket.